Fotografia produktowa. Co to jest?
Ludzki mózg może przetwarzać obrazy w zaledwie 13 milisekund — co oznacza, że właściciele sklepów internetowych nie mają dużo czasu, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie na swoich klientach. To, co widzą kupujący, często decyduje o tym, czy pozostaną na stronie, czy stracą zainteresowanie, dlatego ważne jest, aby zainwestować w atrakcyjny wygląd sklepu internetowego, który przyciągnie uwagę i zaintryguje.
Jednym z najlepszych sposobów na to jest świetna fotografia produktowa.
Jeśli prowadzisz firmę e-commerce, prawdopodobnie już wiesz, jak niesamowite są Twoje produkty, ale dopóki klient nie będzie miał Twojego produktu w ręku, musi polegać tylko na zdjęciach znajdujących się na Twojej witrynie.
Dlatego najlepsze witryny e-commerce mają nie tylko świetne produkty, ale również doskonale zaaranżowane i profesjonalnie wykonane zdjęcia odzieży czy innych swoich produktów. Świadczą one o jakości i wartości produktów oraz zapewniają sukces biznesu e-commerce.
Rodzaje fotografii produktowej
Fotografia produktowa jest różnorodna. Podobnie jak Twój sklep e-commerce prawdopodobnie oferuje rozmaite produkty i usługi, zdjęcia produktów również mają różne style i cele. Ważne jest, aby zrozumieć różnicę między każdym rodzajem fotografii produktowej i jak najlepiej je uchwycić.
- Zdjęcia aranżowane – prezentują produkt w dobrze przemyślanej aranżacji, czyli na tle powiązanym tematycznie z danym przedmiotem. Są doskonałym urozmaiceniem dla tradycyjnego, białego tła. Pozwalają wyróżnić się wśród konkurencji i nadać produktom unikalnego charakteru. Zdjęcia aranżowane są obecnie najczęściej używane w celu promocji marki na Instagramie.
- Zdjęcia odzieży – istnieją rożne sposoby na prezentację ubrań. Zdjęcia odzieży mogą być wykonane na modelu, co pozwala na doskonałe uwidocznienie fasonu oraz sposobu układania się materiału. Istnieją również fotografie na niewidocznych manekinach, określane jako zdjęcia typu duch, które umożliwiają obiektywne ukazanie każdego elementu garderoby z zachowaniem jego kształtu. Kolejnym sposobem prezentacji ubrań są zdjęcia odzieży typu flat lay, czyli fotografie odzieży ułożonej na płasko. Wiele marek ceni dbałość o szczegóły, dlatego często proszą również o zdjęcia detali – nadruków, naszywek bądź unikalnej struktury materiału.
- Packshoty – to rodzaj fotografii produktowej, której celem jest jak najlepsze odzwierciedlenie produktu. Są to najczęściej ujęcia produktów na idealnie białym tle, dzięki czemu są wyjątkowo estetyczne i wyraźne. Często są wykorzystywane jako zdjęcia reklamowe – ich wykonanie wymaga wówczas specjalnego oświetlenia i profesjonalnego retuszu.
Jak fotografia produktowa zwiększa zainteresowanie klientów?
Jesteśmy bardzo wizualnymi konsumentami, a fotografia reprezentuje jakość i wartość Twojego produktu, a także wizerunek Twojej marki jako całości. Jeśli zostanie dobrze wykonana, może potencjalnie zwiększyć konwersje i sprzedaż w dłuższej perspektywie.
Obrazy wysokiej jakości wzmacniają wrażenia kupujących na temat produktu – według badań 93% internautów twierdzi, że wygląd jest kluczowym czynnikiem decydującym o ich decyzjach zakupowych. Większość interakcji, które klient ma z marką, powinna obejmować jakąś ilustrację, która pomoże mu zwizualizować sobie markę, zamiast po prostu czytać lub słyszeć o niej. Oznacza to, że zdjęcia produktów nie powinny po prostu zatrzymywać się na stronach produktów — powinny być wplecione w platformy społecznościowe, reklamy, opakowania i nie tylko.
Aby podnieść jakość sprzedaży w sklepie internetowym, poleca się skorzystanie z usług studia fotografii. Studio Fennel oferuje profesjonalne zdjęcia odzieży, zdjęcia aranżowane i inne rodzaje fotografii produktowej. Inwestycja w wysoką jakość zdjęć zaowocuje zwiększonym zainteresowaniem produktami i wzrostem sprzedaży.