Czy SEO pomaga w pozyskiwaniu leadów sprzedażowych?

Istnieje wiele czynników, które wpływają na ostateczny sukces lub niepowodzenie sklepu internetowego. Jednym z nich są działania SEO (Search Engine Optimization), koncentrujące się na zdobywaniu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. W czasach, kiedy większość osób korzysta z wyszukiwarek, poszukując rozmaitych informacji, nie sposób pominąć ten element.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Aurora Creation

Do Google kierują się zarówno ci, którzy chcą poznać podstawowe fakty dotyczące danej dziedziny, jak i osoby które zainteresowane są kupnem konkretnego modelu danego produktu, o ściśle sprecyzowanych parametrach. Do sklepu internetowego można skutecznie sprowadzić i jednych i drugich jednocześnie, jednak wymaga to dużego nakładu pracy oraz wiedzy i umiejętności lub pomocy specjalistów.

W jaki sposób prowadzone są specjalistyczne kampanie SEO?

Algorytm wyszukiwarki zaprogramowany został w taki sposób, by uwzględniać podczas „odwiedzania” stron internetowych szereg różnych czynników, m.in. unikalność treści. Oznacza to, że witryny na których znajdują się skopiowane od innych opisy produktów automatycznie tracą wartość i skazane są na zajęcie niższych pozycji podczas wyszukiwania.

W Internecie mnóstwo jest sklepów, których twórcy próbują ułatwić sobie zadanie i umieszczają przy produktach informacje metodą „kopiuj – wklej”, a ich źródłem jest np. strona producenta lub – co gorsza – inny sklep internetowy.

Tego typu zabiegi mogą zostać łatwo wychwycone przez audyt usability, przeprowadzony przez profesjonalistów, a mający na celu szczegółową ocenę przydatności danego serwisu. Ma on na celu ustalenie użyteczności witryny dla odwiedzających, a nikt z internautów nie ma ochoty po raz setny czytać tego samego opisu produktów.

Jeżeli odwiedza on kolejne sklepy, oglądając ten sam produkt, to – oprócz niższej ceny – chce on prawdopodobnie znaleźć informacje, na które nie natknął się wcześniej nigdzie w sieci.

Jak platforma do prowadzenia sklepu pomaga w SEO?

Sklepy internetowe, ze względu na stale zmieniający się asortyment i jego ciągłe aktualizacje, wymagają stosowania zautomatyzowanych procesów do optymalizacji swoich witryn. Pomaga w tym wybór odpowiedniego systemu, a najlepiej do wsparcia SEO nadają się sklepy Magento, przygotowywane przez firmy takie jak choćby ta: http://auroracreation.pl/uslugi/sklepy-internetowe. Na tej platformie można w łatwy sposób modyfikować meta opisy, strukturę adresów URL i wiele innych, ważnych dla skutecznej obecności w wyszukiwarkach, parametrów.

Dostępność strony na wysokich pozycjach w wyszukiwarce powoduje natomiast, że więcej klientów odwiedza ją i składa zamówienia. Przeciętny internauta najczęściej nie zagląda bowiem dalej niż na 1-szą stronę wyników, zadowalając się którąś z wyświetlonych na niej witryn.

Czego nie widać na stronie, a co wpływa na pozycję w wyszukiwarce?

Kompleksowo prowadzone kampanie SEO składają się nie tylko z działań, których skutki widać gołym okiem, jak zapewnianie atrakcyjnych treści, ale również ze szczegółowej analizy kodu strony i jego dostosowania do aktualnych wymagań wyszukiwarek oraz obowiązujących standardów tworzenia witryn.

Dzięki temu przyspiesza się czas jej ładowania, co dodatkowo wpływa na wygodę użytkowników. Ważnym aspektem jest także struktura adresów, która powinna być jak najbardziej spójna i czytelna oraz unikanie występowania tej samej podstrony pod dwoma adresami.

Link building jako jedna z metod pozycjonowania

Oprócz takich działań, jak audyt usability, który pomaga określić mocne i słabe strony serwisu pod względem użyteczności dla klientów, ważne jest także zdobywanie odnośników zewnętrznych. Wyszukiwarka Google, jako jeden z elementów atrakcyjności strony, bierze bowiem pod uwagę to, czy inne serwisy „polecają” odwiedzanie jej, umieszczając do niej linki na swoich podstronach.

Takie umieszczanie odnośników można porównać do „oddawania głosów” na witryny godne polecenia, z którymi warto się zapoznać. Sprzyja temu m.in. bogactwo treści, o czym warto pamiętać podczas budowania takiego zaplecza w sieci. Przydatne są w tym celu teksty fachowe, np. o charakterze poradnikowym, które dają realną wiedzę.

To one w największym stopniu zwiększają szanse na zbudowanie zbioru linków naturalnych (umieszczanych przez prawdziwych ludzi ze względu na autentyczną wartość strony), najbardziej premiowanych w wyścigu o czołowe pozycje w wyszukiwarce.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij