Jakie są formy marketingu szeptanego i komu można je zlecić

Jakie są formy marketingu szeptanego i komu można je zlecić?

Czym jest marketing szeptany? Definicja mówi, że jest to działanie marketingowe, które ma na celu dotrzeć z informacją marketingową do odbiorcy za pomocą spontanicznego przekazu ustnego. Oczywiście sam przekaz musi wyglądać na jak najbardziej naturalny i nieplanowany. Marketing szeptany ma różne formy, które omówimy w poniższym artykule.

Co to jest marketing szeptany?

Zadaniem marketingu szeptanego zwanego także buzz marketingiem jest dotarcie do użytkowników z promowanymi treściami poprzez różnego rodzaju dyskusje prowadzone w internecie. Warto wspomnieć, że marketing szeptany może być prowadzony jawnie poprzez ambasadora marki lub niejawnie przez konta użytkowników. Tego rodzaju działania promocyjne są najczęściej prowadzone w imieniu marki jako element strategii marketingowej.

 
Firmy, które chciałyby zlecić marketing szeptany muszą najpierw dowiedzieć, się czy będzie on wykonany zgodnie z obowiązującymi normami, szczególnie w odniesieniu do ustaw o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz o ochronie konkurencji i konsumentów. Wiele agencji SEO zajmuje się prowadzeniem tego typu promocji w internecie. Marketing szeptany to jedna z usług firmy Bizzit, Mistrza Polski w pozycjonowaniu stron. Trzeba pamiętać, że marketing szeptany w internecie musi zostać przeprowadzony przez wykwalifikowany zespół pracowników, tak, by firma zlecająca nie poniosła strat. Warto też poznać formy marketingu szeptanego.

 
Marketing szeptany z udziałem eksperta marki

Ten rodzaj marketingu jest także nazywany amplifyingiem internetowym. Polega on na jawnej i oficjalnej komunikacji marki głównie na forach internetowych. Marketing szeptany z udziałem eksperta marki pozwala na całkowitą jawność komunikacji i pełne bezpieczeństwo. Zaletą tego rodzaju działań marketingu szeptanego jest możliwość dotarcia do odbiorców, którzy są bardzo zaangażowani w dany temat, a co za tym idzie znajdują się na zaawansowanym etapie procesu zakupowego.

 
Liderzy opinii a marketing szeptany

Kolejną formą marketingu szeptanego jest wykorzystanie liderów opinii, czyli osób, które kształtują wybory konsumentów. Kampanie z ich udziałem mogą opierać się na seedingu, czyli pobudzaniu do rekomendacji, zaproszeniu do wyrażenia opinii o produkcie i ekskluzywnej aktywności, ale także na wykorzystaniu zasięgu blogerów.

 
Edukowanie użytkowników poprzez ekspertów marki

Eksperci marki kreują eksperckie serwisy i generują na nich ruch. Mogą oni także edukować konsumentów w formie e-learningu lub wykorzystywać treści edukacyjne w konkursach i programach lojalnościowych. Jeśli zatem o nowej kawie wypowiada się barista, może to świadczyć o rekomendacji produktu w danym otoczeniu.

 
Kampanie seedingowe

Kampanie seedingowe polegają na dostarczaniu próbek produktów lub pełnowartościowych produktów do liderów opinii. Wielką zaletą tego typu kampanii jest możliwość poznania produktu, a to dla wielu marek ma kluczowe znaczenie w procesie sprzedaży. Bardzo często marki ogłaszają rekrutacje liderów opinii, a ci najczęściej są mocno rozproszeni. Bardzo podobną kampanią do kampanii seedingowej jest „in the name of reaserch”, która polega na wysyłce produktów do liderów opinii i włączeniu ich do rzeczywistego lub wirtualnego działania. Ważne jest to, że tego typu kampanie można przeprowadzić całkowicie online z wykorzystaniem narzędzi marketingu szeptanego.

 
Evangelist marketing

Kampanie evangelist marketing polegają na opinii osób bardzo angażujących się w aktywne promowanie marki.

 
Cause marketing i CSR

Działania cause marketing i CSR mają na celu wspieranie kwestii społecznych ważnych dla grupy docelowej. Ten rodzaj marketingu szeptanego pozwala zbudować duże zaufanie marki oraz poczucie, że rozumie się wyższe potrzeby konsumentów (na przykład potrzebę zdrowego stylu życia czy używania produktów ekologicznych).

 
Trendsetting jako działanie marketingu szeptanego

Trendsetting polega na zaangażowaniu osób, które mają status kreatora nowych trendów. Jest to szczególnie dobra propozycja dla marek lifestylowych i wprowadzających produkty w innowacyjny sposób (zwłaszcza te, których promowanie bazuje na emocjach).

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij