Agencja seo sem

Agencja SEO/SEM na co zwrócić uwagę?

Pozycjonowanie sklepu internetowego czy strony ofertowej danej firmy to długi proces, który właściwie jest nieskończony, bo nawet gdy osiągnie się dany cel, czyli pozycję w wyszukiwarce i zainteresowanie klientów, to przecież można stawiać sobie kolejne, większe, albo przynajmniej starać się utrzymać zainteresowanie. Można to uzyskać poprzez stosowanie wielu narzędzi, pozycjonowanie strony, bloga czy tworzenie kampanii SEM. Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji SEO/SEM? Dziś Wam podpowiemy.

Czym zajmuje się agencja SEO/SEM?

Przed podjęciem decyzji o wyborze firmy, która zajmie się marketingiem w sieci, należy poznać definicje, aby móc zadawać trafne pytania i sprawdzić wiarygodność danej oferty. Agencja SEO zajmuje się dostosowywaniem stron internetowych do wymogów wyszukiwarki. Celem jest optymalizacja strony pod kątem wyników wyszukiwania w Google na dane frazy kluczowe, zapytania zawierające owe frazy wpisywane przez użytkowników sieci i zarazem potencjalnych klientów.

Dobór fraz nie jest przypadkowy i odbywa się z użyciem popularnych narzędzi SEO, służących do analizy konkurencji, ale i ruchu na stronie czy preferencji grupy docelowej. SEM jest pojęciem znacznie szerszym od SEO i stanowi ogół działań promocyjnych, mających na celu podniesienie pozycji danego serwisu w wynikach wyszukiwania. Na działania SEM składają się kampanie SEO i SEM. Te drugie opierają się na wykupywaniu płatnych miejsc, gdzie można wyświetlać reklamy. Dotyczy to przede wszystkim kampanii Google Ads, ale i kampanii na Facebooku, czyli Facebook Ads, czy innych portalach społecznościowych – Instagram Ads, czy TikTok Ads. Te ostatnie skierowane są do najmłodszego grona odbiorców.

W zależności od specyfiki branży agencja SEM jest w stanie dopasować najlepszą, a co za tym idzie najbardziej efektywną kampanię marketingową – promocję marki albo konkretnego produktu czy usługi.

Na co zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy z agencją marketingową?

Przed podpisaniem umowy warto poprosić o przygotowanie spersonalizowanej oferty, podając dany budżet na kampanie marketingową, obejmującą zarówno pozycjonowanie, jak i płatne reklamy. Agencja marketingowa powinna przygotować ją w krótkim czasie – 24 do 48 godzin. Korzysta bowiem z narzędzi SEO, które ułatwiają wykonanie audytu witryny, analizę konkurencji, a także zachowania użytkowników, ruchu na stronie czy wreszcie pozycji witryny w wyszukiwarce. Powinna przydzielić też opiekuna, czyli specjalistę SEO, który zawsze będzie w kontakcie i będzie odpowiadał na wszelkie pytania i wątpliwości, a także przygotowywał kampanię SEO.

Agencja SEO/SEM powinna również udzielić informacji, z jakich narzędzi do pozycjonowania korzysta. Absolutnym minimum jest tutaj Google Analytics czy Google Search Console. Specjaliści powinny przesłać wstępny harmonogram prac, czyli jak będzie przebiegało pozycjonowanie witryny. Dobra agencja interaktywna korzysta także z innych płatnych narzędzi jak choćby Surfer SEO, Semstorm czy Senuto. Istotne znaczenie ma to, jak pozyskuje linki zewnętrzne. Warto przed rozpoczęciem współpracy poprosić o przykłady stron zapleczowych. Oczywiście po podpisaniu umowy przedstawiciel agencji SEO powinien poprosić o dostęp do kont Google Analytics i Google Search Console. W ten sposób można rozpocząć już konkretne działania.

W jaki sposób można monitorować działania agencji interaktywnej?

Każdy przedsiębiorca chce wymiernych efektów. Ale krzykliwe nagłówki o tym, że agencja interaktywna jest w stanie wyprowadzić witrynę na pierwszą stronę wyszukiwania w określonym, krótkim czasie należy włożyć między bajki. Proces pozycjonowania może bowiem trwać nawet kilka miesięcy, nie da się go precyzyjnie określić, bo liczy się to, by pozyskiwać jakościowe linki, tworzyć profesjonalne treści i krok po kroku zdobywać coraz większy ruch i zainteresowanie. Oczywiście nie można nie sprawdzać działań agencji SEO. Należy w umowie umieścić zapis o tym, jak często powinny być przygotowywane raporty, a także co powinny zawierać. Najlepiej jeśli są tworzone raz na miesiąc.

Raport z działań SEO/SEM danej agencji marketingowej obejmuje:

  • wykonane w danym miesiącu czynności;
  • pozyskane linki, a także stworzone zaplecze;
  • listę tekstów stworzonych na potrzeby współpracy;
  • aktualną widoczność witryny w wynikach wyszukiwania;
  • listę słów kluczowych i pozycje na dane słowa kluczowe w ujęciu miesięcznym.

Znalezienie profesjonalnej agencji SEO/SEM jest kluczowe dla powodzenia działań marketingowych w sieci. Konkurencja w branży e-commerce jest ogromna, dlatego należy zadbać o pomoc specjalistów.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij