SEOSEM24 opinie – Najlepsze lokalne SEO w Polsce

Tak przynajmniej twierdzi Rating Captain, serwis, który zajmuje się pomocą w poradzeniu sobie z trudnościami w pozycjonowaniu SEO, prowadzeniem wizytówek GMF czy profesjonalnym reagowaniu na negatywne opinie w sieci. Rating Captain przeprowadza też regularnie branżowe rankingi jak ten – TOP10 najlepszych agencji SEO w Polsce. W zestawieniu sprawdzano przede wszystkim skuteczność poszczególnych agencji w kwestii pozycjonowania SEO własnej wizytówki GMF oraz opinie klientów. Zwycięzcą, nie po raz pierwszy, okazała się agencja z Krakowa – SEOSEM24. Jak powstało zestawienie i co pokazuje nam ono o kondycji polskiej branży SEO?

Zestawienie TOP 10 najlepszych agencji SEO w Polsce wedle opinii klientów

Wedle kryteriów Rating Captain lista najlepszych agencji SEO w Polsce wygląda następująco:

  1. SEOSEM24 Kraków
  2. Widoczni Poznań
  3. Delante Kraków
  4. Grupa TENSE Poznań
  5. Semcore Poznań
  6. Sempire Poznań
  7. Artefakt Wrocław
  8. EACTIVE Wrocław
  9. Internetica Warszawa
  10. SEOGroup Gdynia

Okazuje się zatem, że najlepsze agencje SEO swoją siedzibę mają głównie w Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu. Serwis postawił na możliwie najbardziej obiektywne kryteria oraz wymierne liczby. Takie, które można zestawić obok siebie i w sposób rzetelny wykazać, która agencja SEO zwyczajnie lepiej sobie radzi w materii, którą sama oferuje swoim klientom. Co wzięto pod uwagę?

Co Rating Captain brał pod uwagę? Metodologia i kryteria

Twórcy zestawienia Rating Captain uznali, że podstawowym probierzem tego, czy dana agencja SEO jest dobra to zadbanie o własne pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Stąd pierwszym krokiem było wpisanie w Google, z ustaiweniem lokalizacji na całą Polskę, frazy „agencje seo”. Następnie wybrano najlepsze wyniki pod względem ilości ocen i średniej ocen. Kolejnym kryterium było specjalistyczne badanie profili GMF agencji za pomocą narzędzia Reviews Audit, które dość kompleksowo bada zalety  i niedomagania tychże. Zwrócono uwagę na to, co piszą o firmie klienci, jakim tonem i w jaka jest wiarygodność wystawianych ocen. Dlaczego takie podejście jest odpowiednie, wedle Rating Captain?

  • można oprzeć się na przesłankach, które są jednocześnie mierzalne i obiektywne, a także zależne wprost od starań danej agencji SEO,
  • przesłanki te – średnia i ilość ocen – jest istotną podstawą oceny wiarygodności firmy,
  • wynik wyszukiwania wedle dość prostej, bardzo ogólnej i typowej dla zachowań klientów frazy wykazuje dość jednoznacznie, która agencja najlepiej potrafi pozycjonować swoje wizytówki,
  • wybrane kryteria opierają się na suchych liczbach, nie zaś na sympatiach, chwilowych sukcesach albo innych czynnikach zaburzających percepcję badawczą,
  • uzyskano obiektywną I pozbawioną sentymentów ocenę wedle narzędzia Reviews Audit – serwisu, który działa wedle stałych algorytmów i wszystkie profile GMF ocenia w ten sam sposób.

Ekipa Rating Captain przyznaje, że wykonanie takiego rankingu nie jest łatwe i może być poddana dyskusji na temat metodologii i przyjętych kryteriów. Serwis broni jednak swoich założeń, uważając, że są one najbardziej sprawiedliwe i wymierne. Ostateczną decyzję o wyborze agencji SEO zostaje oczywiście w gestii klientów.

Na czym polega badanie Reviews Audit?

Podstawowym kryterium w doborze listy TOP10 najlepszych agencji w Polsce była pozycja w wynikach wyszukiwania, średnia i ilość ocen na wizytówce GMF. Ważnym aspektem, który weryfikował wartość informacji, które o sobie publikowała dana agencja SEO, było badanie każdego z profili GMF przez filtry narzędzia Reviews Audit. To bezpłatne narzędzie, w którym każdy może samodzielnie wykonać audyt, wskazując konkretny profil (lub szereg profili – każdy podmiot może mieć kilka wizytówek regionalnych), a następnie sprawdzając, w jaki sposób radzi sobie z widocznością w sieci oraz wiarygodnością opinii. Co konkretnie bada Reviews Audit?

  • Visibility, czyli widoczność w sieci – serwis ocenia, jak dobrze wizytówka GMF radzi sobie w pozycjonowaniu. Czy jest widoczna w wynikach wyszukiwania, czy posiada komplet informacji oraz czy posiada jakieś inne równoległe profile GMF, które pozytywnie wpływają na widoczność,
  • Trust Analysis – to badanie, w którym wykazywana jest wiarygodność samego profilu, jak i pozostawianych na nim opinii, ocen i komentarzy,
  • Matrix Analysis – serwis sprawdza, jaki jest stosunek ilości opinii do ich średniej, a następnie przyznaje ocenę w amerykańskiej skali szkolnej,
  • Quality of reviews – badanie Reviews Audit sprawdza, jak wiarygodne I wartościowe dla SEO są opinie zostawiane przez klientów. Porównuje stosunek negatywnych i pozytywnych, wykazuje ryzyko podejrzanie dobrych oraz to, jak firma na nie reaguje,
  • Fresh reviews – to aspekt, w którym badane jest, jak wiele nowych opinii doszło na profilu GMF w przeciągu ostatniego kwartału. Czynnik świadczący o popularności i zainteresowaniu firmą,
  • Customer feedback – czyli, jaki jest odbiór klientów. Sprawdzana jest zarówno ilość pozytywnych opinii oraz to, na co wskazują w nich klienci,
  • Tone of expression – tym razem liczy się nie tylko ton wypowiedzi, ale także to, jak treściwe są komentarze, czy oceny wzbogacone są o multimedia oraz to, jaki procent ocen w ogóle pozbawiony był jakiegokolwiek komentarza. Ważnym aspektem tego badanie jest także sentyment, który wiąże się z daną firmą, marką czy profilem GMF – ściślej, czy jest on pozytywny, negatywny czy neutralny. Chodzi o pokazanie, jaka jest tendencja odbioru i wizerunku danego podmiotu,
  • Replying to reviews – w tym aspekcie Reviews Audit ocenia interakcję firmy ze swoimi klientami na podstawie profil GMF. Sprawdzany jest procent komentarzy, które doczekały się odpowiedzi od firmy, a także mierzony jest średni czas, w jakim agencja SEO to robi.

Oprócz tego Reviews Audit wskazuje na główne aspekty, które wymagają poprawy, frazy kluczowe, które działają i które są niewskazane, porównuje profil GMF na tle bezpośredniej konkurencji. Na koniec wystawia ocenę totalną i opatruje to drobnym komentarzem.

Pierwsze miejsce dla SEOSEM24 Kraków – opinie i wizytówka GMF

Jak na podstawie te kryteria wypadł lider zestawienia – SEOSEM24 z Krakowa? Jak twierdzi Rating Captain, nad wyraz nieźle – agencja ta jest zresztą dość wdzięcznym materiałem badawczym. Pokazuje, że można wygrać taki ranking, nie będąc absolutnie perfekcyjnym we wszystkich badanych aspektach.

  • SEOSEM24 uzyskało od swoich klientów 393 opinie (stan na wrzesień 2021) ze średnią ocen 4,97,
  • Reviews Audit przyznało SEOSEM24 kategorię A w Trust Analysis oraz wynik ogólny – 79%, które skomentowało jako „You nailed it!”,
  • Wysoko oceniono widoczność agencji w sieci – na 67%. Główną zasługą jest tu wysoki wynik w Trust Analysis,
  • Serwis pochwalił za komplet informacji o firmie na wizytówce GMF (nazwa, opis, lokalizacja, dane kontaktowe, multimedia), lecz wskazał, że jeszcze lepiej zadziała pod kątem SEO założenie dodatkowych profili,
  • Agencja uzyskała na wizytówce GMF aż 156 nowych opinii w przeciągu kwartału poprzedzającego badanie,
  • Opinie co prawda nie są wzbogacone o żaden obrazek ani filmik, za to są dość treściwe – średnio 137 znaków, a tylko 8% z nich nie ma poza oceną żadnego tekstowego komentarza,
  • Agencja SEOSEM24 dość szybko reaguje na komentarze – średnio po 5 dniach. Robi tak w przypadku aż 95% komentarzy na wizytówce GMF,
  • Firmie towarzyszy jednoznacznie pozytywny sentyment klientów wedle oceny Reviews Audit.

Co to wszystko oznacza?

Wedle Reviews Audit firma SEOSEM24, lider zestawienia ma wysoką ilość pozytywnych, wiarygodnych ocen. Szybko na nie reaguje, inicjując interakcję z klientami czy wręcz fanami. Wedle serwisu ma wysoką widoczność w sieci, choć mogłaby popracować nad dodatkowym profilem lub jeszcze szybciej reagować na opinie.

SEOSEM24 – jakie są opinie klientów?

Reviews Audit jest oczywiście narzędziem opartym na algorytmach. Naturalnie więc ignoruje aspekt ludzi, który jest w tej branży nie do przecenienia. A ten wyrażają żywe i – jak się okazuje – stale dopływające opinie klientów. Spójrzmy:

ta agencja reklamowa pomogła mi wyjść z kryzysu, gdy po pandemii straciłam większość klientów w mojej restauracji w Krakowie. Dzięki usłudze pozycjonowania wizytówki google udało mi się odzyskać popularność i interes znowu się kręci 🙂 warto było! Polecam!” – napisała Monika Siedlecka

Moją współpracę z tą firmą reklamową oceniam bardzo pozytywnie. Po wykonaniu analizy strony www dowiedziałam się, co powoduje małe zainteresowanie moim sklepem u klientów i pracujemy, aby to poprawić. Pierwsze efekty pozycjonowania już się pojawiają. Polecam.” – Izabela Jasińska

Praca przy mojej wizytówce Google i jej wypozycjonowanie to był dobry pomysł doradzony mi przez specjalistę SEO z tej agencji reklamowej. Warto było zainwestować, bo zwróciło mi się już dwukrotnie w liczbie klientów i zyskach. Polecam” – Patryk Konik

To tylko kilka opinii z ocenionego najlepiej zarówno przez Rating Captain, jak i Reviews Audit firmy. Wymowa reszty setek opinii jest w zasadzie bardzo podobna. Klienci wskazują głównie na to, że techniki SEO w stosunkowo szybkim czasie poprawiają ich widoczność w Google, a także zwiększają zainteresowanie klientów lokalnych. To pokazuje, że agencja SEO by być skuteczną oraz przyciągać klientów, musi przede wszystkim potrafić pozycjonować lokalnie. Większość klientów w tej branży  to nie międzynarodowe koncerny, lecz mali i średni przedsiębiorcy, którzy przede wszystkim skupiają się na rynku w promieniu województwa i okolic.

Ranking pokazał jak ważne jest zadbanie o lokalne SEO

SEOSEM24 wygrał ranking Rating Captain, jako najlepsza agencja SEO w PolsceInnym razem został liderem zestawienia najlepszych agencji SEO w Krakowie. To pokazuje, że najwyższa półka agencji w Polsce dba nie tylko o pozycjo https://ratingcaptain.com/pl/blog/10-najlepszych-agencji-seo-w-polsce-ranking-opiniinowanie ogólnokrajowe, ale także to lokalne. Dlaczego to takie ważne?

  • różne formy pozycjonowanie stosowane naraz zwiększają szanse na zainteresowanie, czyli klientów,
  • większość firm i usług w Polsce jest pożądana przez klientów właśnie z określonego terytorium,
  • pozycjonowanie lokalne sprawia, że klient nie ucieknie do firmy o identycznym lub podobnym profilu działalności z innego regionu kraju,
  • lokalne SEO to także możliwość budowania lokalnej społeczności, która rozrastając się, buduje dodatkowo markę firmy. Nadaje jej wiarygodności, poczucia bycia „kimś spośród nas”, a nawet odwołuje się do lokalnego patriotyzmu,
  • lokalne SEO i skuteczność w nim pokazuje realne umiejętności firmy w zakresie usług, które ma nadzieję sprzedać klientom. Ci mogą je ocenić w najlepszym sprawdzianie, jakim jest autopozycjonowanie w sieci.

Profil Google Moja Firma i wizytówka GMF

Bardzo istotnym narzędziem do pozycjonowania lokalnego jest wspomniany profil GMF i związana z nim wizytówka. To zresztą główny materiał badawczy w rankingu, jaki przeprowadza cyklicznie Rating Captain. Do czego taki firmowy profil GMF służy?

  • to darmowe narzędzie, jakie Google oferuje przedsiębiorcom,
  • można na nim wpisać wszystkie istotne dla klienta dane swojej działalności,
  • klienci od razu widzą naszą firmę na Mapach Google,
  • widzą przy tym od razu, czy firma jest aktualnie czynna, co oferuje i za jaką cenę oraz jak można się z nią skontaktować,
  • to darmowa i skuteczna reklama działalności, zwłaszcza jeśli nie prowadzi się własnej strony WWW,
  • wizytówka GMF bardzo pozytywnie wpływa na pozycjonowanie SEO, także to lokalne – można rzec, że profile GMF mają w wynikach Google pierwszeństwo.

Agencja SEOSEM24 zdaje się, że zadbała o wszystkie te aspekty i to dało jej zwycięstwo.

Czy branża SEO w Polsce ma się dobrze? Jak być najlepszym?

Marketing internetowy to dziś niezbędna aktywność nie tylko w przypadku dużych firm. O niego powinni zadbać nawet przedsiębiorcy, których działalność jeszcze 10 – 15 lat temu tego kompletnie nie wymagała. „Poczta pantoflowa” ma swoje znaczenie, ale klienci dzisiaj rzadziej pytają sąsiadki, a częściej stukają w smartfona czy komputer, by odnaleźć interesujące ich towary lub usługi. Brak profilu GMF i wizytówki to proszenie się o problemy. Podobnie jak prowadzenie ich w mało angażujący sposób. Ranking Rating Captain jest o tyle wartościowy, że ocenia pod tym względem firmy, które powinny w tej kwestii dawać przykład. Choćby po to, aby w ich wypadku szewc nie chodził bez butów. Jak się okazuje, TOP 10 działa dość sprawnie i konkurencyjnie. SEOSEM24 ma opinie lidera, ale pozostali laureaci również są godną polecenia alternatywą. Agencje SEO w Polsce działają skutecznie, sprawnie, wykazują empatię i szacunek dla potrzeb klienta. Coraz częściej specjalizują się w lokalnym SEO, by obsługiwać licznych klientów ze swojego podwórka. Wiadome jest, że rynek pełen jest podmiotów lepszych i gorszych. Mniej lub bardziej wiarygodnych. Stąd chwała Rating Captain za opracowanie w miarę obiektywnej, a na pewno rzetelnej metodologii do oceny tak wrażej branży, jakim jest SEO i pozycjonowanie lokalne.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij