Top 5 sposobów na skuteczną i nienachalną reklamę

Reklamy – jedni je kochają, inni nienawidzą. Jedno jest pewne nie można obok nich przejść obojętnie. Jednak jak wytworzyć reklamowy przekaz, aby był skuteczny i nienachalny? Z pomocą przychodzą specjaliści w zakresie marketingu bezpośredniego i marketingu w sieci. Nieodzowne będzie zadbanie o promocję w sieci i w bezpośrednim kontakcie z klientem, np. stosowanie taśm z nadrukiem logo i nazwy firmy na paczkach, utrwalające pozytywny obraz marki. Postanowiliśmy przytoczyć 5 naszym zdaniem najlepszych sposobów na skuteczną i nienachalną reklamę.

Kampanie Adwords celowane w określoną grupę docelową

Na samym początku warto zwrócić uwag na marketing internetowy i stworzenie większej grupy klientów. Wystarczy odpowiednio skonstruowana kampania Adwords pojawiająca się w wyszukiwarce i na stronach partnerskich Google, aby znacząco zwiększyć zainteresowanie prezentowaną ofertą. Oczywiście hasło reklamowe i opis muszą być tu krótkie acz treściwe. Jeśli oferowane produkty są w promocyjnej cenie, to należy to zaznaczyć. Istotne znaczenie ma tzw. remarketing. Tutaj trzeba uważać na nachalny przekaz. Najlepiej kampanie ustawić na określony czas dla osób opuszczających koszyki, jednak nie zbyt długi. Dłuższe kampanie i uruchamiane po pewnym czasie od zakupu można proponować tym, którzy kupili w sklepie internetowym jakiś produkt. Trzeba również właściwie określić czas wyświetlania reklamy i budżet na kampanię, aby w przypadku większego zainteresowania limit dzienny szybko się nie skończył.

Teksty reklamowe a nie wyskakujące na stronach okienka

Wyskakujące okienka z reklamami to ta forma promocji od której już się odchodzi. To bowiem najbardziej irytująca forma reklamy w sieci. Znacznie lepiej sprawdza się współpraca z blogerami i influencerami, zwłaszcza, jeśli mają oni duży zasięg, czyli znaczne grono obserwujących na portalach społecznościowych, które wpisuje się w profil potencjalnych klientów. Oczywiście taka forma reklamy nie jest tania, ale bardzo skuteczna. Nawet linki bezpośrednio dodane pod postem, a nie wplecione w treść reklamową tu nie rażą, wszak osoby, które regularnie odwiedzają bloga robią to właśnie po to, by znaleźć jakieś ciekawe nowinki w branży modowej, kosmetycznej, motoryzacyjnej i innych.

Konkursy z nagrodami na profilu społecznościowym

Każda firma musi mieć konto na nie jednym, a przynajmniej dwóch wiodących portalach społecznościowych, zwłaszcza jeśli ze swoją ofertą kieruje się do osób młodych. Jednak ponieważ wiek osób, dla których internet jest jedynym i stałym źródłem informacji z roku na rok rośnie, to nie można ignorować kanałów promocyjnych jakimi są portale społecznościowe. Tu można dzielić się poradami, wplatając linki do produktów. Tu również można ogłaszać konkursy z nagrodami, wśród których są produkty oferowane w sklepie. Z takiej formy promocji wiele osób chętnie korzysta.

Gadżety reklamowe

Podstawą skutecznej reklamy są gadżety reklamowe, oczywiście darmowe. Nie muszą być to nawet tzw. gratisy dla klientów i mogą być związane z odpowiednią prezentacją towaru na etapie, kiedy klient jeszcze nie otworzył kartonu z zawartością, którą zamawiał. Oferta taśm z nadrukiem jest naprawdę szeroka i można samodzielnie je zaprojektować. Może się na nich znaleźć logo i nazwa firmy, albo chwytliwe hasło reklamowe. Ten niepozorny gadżet ma działanie podprogowe. Klient widzi estetycznie zapakowaną paczkę i od razu firmę x kojarzy z solidnością i profesjonalizmem. Taśmy z nadrukiem gwarantują bowiem właściwe zabezpieczenie paczek. Dzięki temu możliwość zniszczenia się towaru w transporcie w jest zniwelowana. Zwłaszcza jeśli również produkt zapakowany w bąbelkową folię oklejony jest taśmą z nadrukiem. Warto postawić również na tradycyjne i niedrogie gadżety. Firma sprzedająca kosmetyki może postawić na wazelinę kosmetyczną z nazwą i logo firmy, a motoryzacyjna – na breloczek. Pomysł wcale nie musi być bardzo kreatywny, ważne by pasował do profilu firmy i wywoływał uśmiech na twarzy klienta.

Produkty promocyjne i kody rabatowe

Wśród najlepszych sposobów na skuteczną i nienachalną promocję nie mogło zabraknąć również promocji i kodów rabatowych. Te pierwsze mogą być promowane w ramach kampanii Adwords. Podobnie zresztą kody rabatowe. Jednak w tym przypadku można postawić po prostu na czytelną informację na stronie lub nawet zakładkę z kodami rabatowymi na wybrane produkty.

Wybór formy reklamy jest otwarty. Ważne, by przemawiała ona do klientów i była dla nich przyciągająca, a nie irytująca.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij