Reklama, która daje efekty – o czym musisz wiedzieć?

Reklama, która daje efekty – o czym musisz wiedzieć?

Istotą reklamy jest przygotowanie spójnego przekazu, łączącego w sobie informację i perswazję. Stosowane przez różne firmy i instytucje strategie rozwijały się i ewoluowały z biegiem lat. Obecnie każde większe przedsiębiorstwo zatrudnia sztab ludzi, którzy cały czas w pracy poświęcają na to, żeby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców.

Artykuł powstał przy nieocenionej pomocy firmy AdWordsgroup.pl

Ma to na celu zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu towarów lub usług, kreowanie wizerunku marki czy wprowadzenie nowego produktu na rynek. Jak to wygląda w sieci? Na czym polega internetowa kampania produktowa?

Skuteczny sposób na dotarcie z produktem do klientów

Specjaliści z zakresu marketingu i reklamy działający w Internecie skupiają lwią część swojej uwagi na analizowanie ruchu w sieci. Uzyskane w ten sposób informacje mogą posłużyć do przygotowania specjalnego profilu reklamowego, skierowanego do konkretnego użytkownika. Zyskują na tym zarówno poszczególni internauci, jak i sprzedawcy prowadzący sklepy internetowe.

Google daje możliwość dokładnego przedstawienia swoich produktów, włączając w to: opisy, zdjęcia, informacje na temat zasobów magazynowych itp. Po drugiej stronie znajduje się użytkownik, który prawdopodobnie ujrzy reklamy z interesującymi go artykułami, których poszukuje lub poszukiwał wcześniej w sieci reklamowej Google.

Jak sieć reklamowa Google prowadzi do sukcesu?

Narzędzie to daje multum możliwości, a jego główną zaletą jest szeroki zakres oddziaływania. Tradycyjny, stacjonarny biznes, zazwyczaj ograniczony jest poprzez terytorium, na którym dana firma działa. Inaczej jest w biznesie internetowym, gdzie co prawda również liczy się to, jak wiele osób ujrzy reklamę i otrzyma informacje.

Można tu jednak z większą dokładnością tworzyć swoją grupę docelową, wykorzystując w tym celu nowoczesne technologie. Takie parametry, jak płeć, wiek, dotychczasowe preferencje zakupowe czy miejsce zamieszkania mocno determinują zachowanie danego konsumenta, zwłaszcza jeżeli połączy się kilka z nich i stworzy „kombinację doskonałą”.

Co mi daje remarketing dynamiczny Google?

Zabiegi, które używane są w sieci, muszą być zaczerpnięte z realnego biznesu i wdrożone do rzeczywistości wirtualnej. Niejednokrotnie zdarza się, że po niezakończonych zakupem odwiedzinach w sklepie stacjonarnym klient otrzymuje „na pożegnanie” garść ulotek, atrakcyjny folder firmowy bądź nawet gadżet.

Odłożony w pośpiechu na półkę w domu, niepozorny kawałek papieru lub długopis z konkretnym logo, ma przypominać człowiekowi o istnieniu danego produktu i systematycznie budować w nim podstawy pozytywnej decyzji zakupowej.

Przedstawiciele, którzy odwiedzają klientów w domach bądź w firmach, po spotkaniu niezakończonym sprzedażą również zostawiają symulacje ofertowe i swoją wizytówkę. W podobny sposób działa remarketing dynamiczny Google, przypominający internautom o produktach, którymi interesowali się oni w przeszłości. Tego typu działania bywają często niesłusznie zaniedbywane, nawet przez wielkie koncerny.

Brak zainteresowania klientem, który odmówił przy pierwszej okazji, jest oznaką niezrozumienia psychologii zachowań konsumenckich i nierozróżniania typów ludzi. Część osób potrzebuje bowiem „oswoić się” z danym artykułem, poznać więcej faktów z nim związanych oraz otrzymać subtelny bodziec do podjęcia decyzji.

Jakie priorytety powinna posiadać kampania produktowa?

Prócz stosowania remarketingu dynamicznego, który pomaga przekonać do swoich produktów niezdecydowanych klientów, niczym kropla drążąca skałę, warto skorzystać również z zalet kampanii produktowej. Umiejętne ustawianie jej priorytetów może być bardzo przydatne, ponieważ można dzięki temu stymulować sprzedaż konkretnych produktów, np. takich, które tworzą nadwyżkę magazynową.

Ustalać można również pory dnia, w których kampania będzie działała intensywniej lub dokonać szybkiego przeglądu rynku, sprawdzając, jaka stawka przyniesie danemu produktowi zwycięstwo w rywalizacji z konkurencją.

Wymienione opcje tworzą wielkie możliwości, tym bardziej jeśli zestawi się je z dopasowaniem stron internetowych, na których reklamy będą wyświetlane, precyzyjnym określeniem słów kluczowych i innymi udogodnieniami, które zapewnia sieć reklamowa Google.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij