Opowieść o pozycjonowaniu stron www

Opowieść o pozycjonowaniu stron www

Obecne czasy przyniosły nam ogromne ułatwienie w zakresie wyszukiwania informacji. Rozpowszechnienie się Internetu sprawiło, że zdobycie pożądanej wiedzy każdy z nas może mieć na wyciągnięcie ręki. Poszukując interesującego nas zagadnienia, większość z nas wpisuje w wyszukiwarkę Google określoną frazę. Najchętniej skupiamy się następnie na pierwszej stronie wyników, która zawiera najczęściej najbardziej trafne propozycje i zajmuje nam to najmniej czasu. Na tabletach i smartfonach dużo kliknięć uzyskują wyniki wyszukiwania od 2 do 7. Jak zatem, posiadając stronę internetową, trafić na najwyższe pozycje, aby stać się zauważalnym?

Pozycjonowanie stron na przestrzeni lat

Wraz z rozbudową Internetu zaczęto pracować nad rozwojem wyszukiwarek. Termin Search Engine Optimization (SEO) został zastosowany po raz pierwszy w 1997 roku na Uniwersytecie Stanford w USA. Największe znaczenie zyskała wówczas wyszukiwarka Google, która od tamtego czasu stale wdraża nowe algorytmy, usprawniające jak najsprawniejsze wyszukiwanie informacji. Na przykład w 2009 roku zostało dodane usprawnienie Real Time Search, ukazujące najbardziej aktualne wyniki z serwisów.

Obecnie duże znaczenie nabiera pozycjonowanie szerokie, z tzw. frazami długiego ogona (ang. long tail). Są one mniej konkurencyjne niż jedno- czy dwuwyrazowe słowa kluczowe, dlatego też łatwiej je wypozycjonować. Większą rolę stanowi również jakość linków zewnętrznych niż, jak dawniej, ich ilość. Nie można sobie też wyobrazić pozycjonowania stron bez uwzględnienia urządzeń mobilnych – zadbanie o responsywność, czyli właściwie działanie strony na smartfonach i tabletach, to teraz priorytet. Warto zorientować się w cenie stworzenia strony internetowej oraz pozycjonowania stron w różnych agencjach SEO i wybrać najkorzystniejszą ofertę.

Wpływ pozycjonowania stron na wyszukiwanie w Google

Aby strona osiągała w wyszukiwarce Google wysokie pozycje, powinna być dostosowana do obowiązujących standardów i wymagań Google. Zapewni to właśnie proces pozycjonowania stron. Należy zadbać o kod HTML zgodny z normami W3C, odpowiednią strukturę strony i intuicyjną nawigację dla użytkowników, a także „przyjazne” adresy URL.

Właściwie zoptymalizowana strona internetowa wpłynie na spadek współczynnika odrzuceń i czas użytkownika na stronie, jak i oczywiście wzrost pozycji w wyszukiwarce Google. W optymalizacji agencja SEO musi zadbać m.in. o szybkość ładowania strony, przygotowanie wersji mobilnej, uzupełnienie metadanych, linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne, poprawność kodu HTML czy zadbanie o unikalne treści. Niezwykle istotne są również słowa kluczowe, które trzeba właściwie dobrać i umieścić w strategicznych miejscach na stronie w odpowiednim natężeniu np. w tytule, opisie, metadanych, znacznikach alt obrazków, nagłówkach tekstu, linkach itd.

Wszystkie te zmiany powinny być wprowadzane systematycznie, a treści regularne aktualizowane. Google docenia strony, które regularnie są rozwijane, promowane i aktualizowane. Warto jednak zaznaczyć, że pozycjonowanie stron internetowych to proces wymagający czasu i cierpliwości oraz regularności. Wykupując pakiet w agencji SEO Blumo, będziesz informowany w raportach o postępie działań, a sprawdzanie pozycji w Google będzie możliwe dzięki monitoringowi pozycji. Sprawdź ceny pozycjonowania stron i wybierz pakiet dla swoich potrzeb.

Sprawdzanie pozycji w Google – monitoring pozycji

Kolejność stron wyświetlanych w wynikach Google ustalany jest przez zaawansowane algorytmy, które biorą pod uwagę setki czynników rankingowych i na ich podstawie ustalają kolejność wyświetlanych stron. Istotne w pozycjonowaniu stron jest więc pracowanie nad zwiększaniem widoczności i uzyskaniem jak najwięcej słów kluczowych w TOP10 wyników wyszukiwań – większa widoczność to większa klikalność, czyli wzrost zysków.  

Sprawdzanie pozycji w Google jest korzystnym działaniem, kiedy chcesz skontrolować postępy, jakie robi agencja SEO, której zleciłeś pozycjonowanie swojej strony. Monitoring pozycji jest również doskonałym narzędziem dla specjalistów SEO, bo dzięki niemu wiedzą, czy ich działania są odpowiednio nakierowane i czy powinni iść w tym kierunku, czy raczej dokonać zmian w strategii. Sprawdzanie pozycji w Google pozwala również na monitoring pozycji konkurencji, dzięki czemu można działać skuteczniej. Sprawdź pozycjonowania stron cennik w Blumo i rozpocznij współpracę, a otrzymasz indywidualną ofertę i profesjonalną usługę.

 

 

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij