Obsługa social media – jak rozwijać social media z głową?

Obecność firmy w Internecie nie podlega dzisiaj dyskusji. Obecność w social mediach to również dla wielu biznesów warunek konieczny. Proste działania polegające na wrzucaniu od czasu do czasu ciekawych postów z życia firmy nie przyniosą jednak efektów. W naszym artykule wyjaśniamy dlaczego warto rozwijać firmowe social media z profesjonalnym partnerem, oraz jak podejść do tego procesu z głową.

Dlaczego warto rozwijać social media z profesjonalną agencją?

Social media są bardzo ważnym źródłem informacji o firmie. Pozwalają też na kontakt z jej ofertą obecnym i nowym klientom. Z tego też względu są ona po prostu narzędziem realizacji strategii marketingowej i sprzedażowej przedsiębiorstwa. Ponadto świat social mediów jest dzisiaj już bardzo złożony i wysoce konkurencyjny. Z tych właśnie względów warto podjąć decyzję o tym aby obsługa social media trafiła do profesjonalnej agencji. Zyskamy skutecznego doradcę, doświadczonego partnera a nasza inwestycja w obecność w social media wymiernie przełoży się na nasz biznes.  zwrot.

Jaki budżet przeznaczyć na obecność w social mediach?

Najprostsza odpowiedź na to pytanie brzmi – odpowiedni. Oczywiście chodzi o budżet dopasowany do zrealizowania naszej obecności w social media. Warto by był on porównywalny do wydatków naszej konkurencji. Powinniśmy również monitorować efekty jakie przynosi nam obecność w social mediach. W tych kanałach gdzie widzimy zwrot z inwestycji warto zwiększać nakłady na kampanię i obecność. Z kolei tam gdzie nie mamy konwersji nie musimy być obecni z naszą marką.

W których kanałach social media warto być obecnym?

Nie powinniśmy na starcie starać się być obecnym także na każdej platformie społecznej. Przy wyborze social mediów w których chcemy zaistnieć powinniśmy kierować się dwoma elementami. Po pierwsze powinna być to platforma w której nasza grupa docelowa jest obecna i łatwo do niej dotrzeć. Po drugiej starajmy się wybierać te miejsca gdzie w naszej branży nie ma zbyt dużej konkurencji. Dzięki temu mamy szansę skutecznie pozyskać nowych klientów a nasze koszty poniesione mają szansę szybko się zwrócić.

SPRAWDŹ:  Jak działają oszuści w internecie

 

Ewa Kamińska

Ewa Kamińska

Ekspertka ds. e-marketingu z bogatym doświadczeniem w strategiach digitalowych. Autorka licznych publikacji na temat efektywnego wykorzystania narzędzi marketingowych w internecie. Wolny czas spędza na zgłębianiu tajników UX/UI designu.

Artykuły: 124

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *