O czym należy pamiętać prowadząc sklep internetowy?

Branża e-commerce prężnie się rozwija. Można zauważyć, że w dobie rosnącej konkurencji upada wiele sklepów stacjonarnych, a znaczna część przedsiębiorców przenosi swoje działania do Internetu. Jeśli nosisz się z zamiarem stworzenia sklepu musisz wiedzieć o wszelkich pułapkach jakie na Ciebie czekają, a także o tym, jak skutecznie sobie z nimi poradzić. Z pewnością ważną kwestią są tu dostawy i ich właściwe zabezpieczenie przy użyciu folii stretchowych czy taśm bez nadruku, wszak chce się ograniczyć ilość reklamacji i zwrotów. Zacznijmy jednak od samego początku, czyli zadbania o właściwą prezentację usług.

Wygląd sklepu internetowego ma znaczenie – witryna musi być atrakcyjna

Przechodząc obok sklepów zwracasz uwagę na wystawy sklepowe. Jeśli coś Cię zainteresuje wchodzisz do środka, jeśli nie, mijasz sklep i szukasz dalej. Dokładnie tak samo zachowują się klienci w branży e-commerce. Dlatego od samego początku musisz przykuć ich uwagę. Wygląd sklepu internetowego jest niezwykle istotny. Musisz zadbać o stronę graficzną, która powinna być przyjemna dla oka i zachęcająca. Strona tytułowa nie może atakować od samego początku klienta nadmiarem treści, choć można postawić, np. na reklamę nowej kolekcji produktów, zachęcającą do przejrzenia tej i pozostałych kategorii w sklepie internetowym. Oczywiście w dobie smartfonów sklep być dostosowany również do tych urządzeń, wszak młodzi ludzie w dużej mierze tylko za ich pośrednictwem korzystają z internetu i robią zakupy. Zatem jeżeli w Twojej grupie docelowej znajdują się młode osoby, to koniecznie musisz uruchomić wersję mobilną strony, jeśli jeszcze jej nie posiadasz.

Dostosowanie sklepu internetowego do przepisów RODO

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych weszło w życie już przed rokiem. Zatem wszystkie nowo powstające sklepy internetowe muszą także dostosować się do obowiązujących przepisów. Konieczne jest zadbanie o odpowiednie zapisy w Polityce Prywatności, a także zawarcie klauzuli informacyjnej RODO. W istocie chodzi o wyrażenie zgody przez klienta na przetwarzanie danych osobowych i możliwość jej cofnięcia w pełnym lub określonym zakresie, jeśli zgoda dotyczyła przetwarzania danych na wielu płaszczyznach. Do tego dochodzi jeszcze poinformowanie klienta w jakim celu i w jakim czasie jego dane będą przetwarzane, a także o jednostkach, którym mogą być one za zgodą przekazane. Oczywiście w przypadku dokonywania transakcji dotyczy również stosowania wszelkich środków bezpieczeństwa takich jak szyfrowanie danych, protokoły ssl, firewall i wielu innych. Jeśli kiedykolwiek dane twoich klientów zostały przez kogoś bezprawnie przejęte, to odpowiadasz za to jako ich administrator. Zatem, jeśli bezpieczeństwo twojej strony nie jest na najwyższym poziomie, to czas zadbać o wzmocnienie zabezpieczeń, zwłaszcza, że strony opatrzone zaufanym protokołem są honorowane przez Google, a te które nie posiadają takich zabezpieczeń widnieją jako potencjalnie niebezpieczne.

Zadbanie o akcje promocyjne i skuteczny remarketing

Bardzo istotne znaczenie przy prowadzeniu sklepu internetowego ma działalność promocyjna. Dużym problemem wielu branż jest ilość porzuconych koszyków. Można ją ograniczyć stosując skuteczny remarketing przypominający o produktach, a także zawierający ofertę atrakcyjnych rabatów. Takie działanie może zmniejszyć zaniechanie zakupów przez klientów nawet o połowę i warto na nie stawiać. Oczywiście osobną kwestię stanowią kampanie Adwords, które muszą być zorganizowane we wsparciu profesjonalistów z branży marketingu internetowego.

Dbanie o jakość dostaw i współpraca z firmami kurierskimi

Kluczową kwestią, która wpływa na powodzenie w branży e-commerce jest dbanie o jakość dostaw. Wszystkie produkty, które sprzedawane są w sklepie muszą być właściwie zabezpieczone, a w przypadku sprzedaży produktów, gdzie ze względu na kruchość materiału istnieje możliwość ich zniszczenia również opatrzenie ich stosowną etykietą, czy zabezpieczenie folią bąbelkową i oklejenie taśmą bez nadruku. Mocne taśmy bez nadruku potrzebne są również do zabezpieczenia wszystkich paczek przed przypadkowym otwarciem w trakcie transportu. Wszystko to wpływa na jakość dostaw, lepszą współpracę z firmami kurierskimi, a także zniwelowanie ilości reklamacji i zwrotów. Niewątpliwie obok solidnych kartonów, taśmy bez nadruku stanowią podstawę wyposażenia działu wysyłkowego.

Prowadzenie sklepu internetowego wbrew pozorom nie jest proste. Trzeba skoordynować wiele działań jednocześnie i dbać, o to, by być na bieżąco z wszelkimi zmianami, które mają miejsce w branży. Zatem śledzenie działań konkurencji ma tu również niebagatelne znaczenie.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij