Automatyka przemysłowa – czym tak właściwie jest

Automatyka przemysłowa – czym tak właściwie jest?

Dwudziesty pierwszy wiek bez wątpienia przyniósł za sobą znaczny rozwój technologii. Urządzenia są szybsze, sprawniejsze i wytrzymują większe przeciążenia. Dzięki tym cechom wszelkiego rodzaju automatyka znalazła swoje miejsce także w przemyśle.

Informacje podstawowe

Automatyka przemysłowa kojarzy nam się najczęściej z przyspieszeniem wytwarzania różnego rodzaju produktów, czy procesów. Tak właśnie jest w praktyce. Firmy, które decydują się na tak zwaną automatyzacje produkcji, w ogólnym rozrachunku mogą wyprodukować więcej towaru, w krótszym czasie i za mniejsze pieniądze.

Części składowe

Automatyka przemysłowa składa się z wielu pojedynczych urządzeń i programów. Część odpowiadająca za produkcję danego towaru jest różna, w zależności od branży. Elementem wspólnym są wszelkiego rodzaju elementy kontrolne i te odpowiadające za pomiar pracy. Rzecz jasna z automatyką przemysłową ściśle wiążą się komputery i specjalne oprogramowanie dostosowane do potrzeb przedsiębiorstwa.

Automatyka, a pracownicy

Mylą się ci, którzy twierdzą że maszyny zabierają pracę ludziom. Każde urządzenie bowiem wymaga ingerencji człowieka. W przypadku automatyki przemysłowej jest podobnie. Do kontroli sprzętu zatrudnia się wykwalifikowane osoby, które są zaznajomione z działaniem urządzenia i wiedzą jak poradzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Oczywiście w niektórych przypadkach zwolnienia mogą okazać się niezbędne, ponieważ maszyny mogą na przykład odpowiadać za złożenie towaru, czy jego selekcje bądź pakowanie.

Gdzie szukać?

Bardzo ważne jest aby przed podjęciem decyzji o zastosowaniu automatyki przemysłowej w naszej firmie wybrać odpowiedniego dostawcę urządzeń. Automatyka przemysłowa od Schneider Electric to wysoka jakość i bardzo bogata oferta. Można w niej znaleźć programowalne przekaźniki, różnego rodzaju moduły czy oprogramowania.

Automatyka przemysłowa ma przed sobą świetlaną przyszłość. Korzysta z niej wiele firm i z pewnością ich liczba będzie stale rosła. Dzięki temu, że wpływa ona na wydajność procesów produkcyjnych, wykorzystywana jest w mnóstwie różnych branż.

Ewa Kamińska

Ewa Kamińska

Ekspertka ds. e-marketingu z bogatym doświadczeniem w strategiach digitalowych. Autorka licznych publikacji na temat efektywnego wykorzystania narzędzi marketingowych w internecie. Wolny czas spędza na zgłębianiu tajników UX/UI designu.

Artykuły: 124

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *