Smart marketing w praktyce

Dzisiaj branża reklamowa i marketingowa idzie ze sobą w parze. Należy zwrócić uwagę, na coraz większe znaczenie telefonów, jako elementu kampanii marketingowej. Tak naprawdę reklamy oraz innego rodzaju kampanie promocyjne, atakują nas bardzo często z ekranu telefonu, także, jeśli gramy w grę społecznościową. Nie jest to jednak nic dziwnego, ponieważ współczesny marketing w dużym stopniu opiera się na nowoczesnych technologiach.

Trzeba przyznać, że telefony poprzez stałe połączenie z siecią, stanowią duży udział w kampaniach reklamowych. Dane pokazują więc, że rynek cały czas się zmienia i dlatego wszystkie osoby pracujące w działach marketingowych, muszą przestawić się na zupełnie inny tryb działania. Wszystko musi być ze sobą powiązane, ponieważ e-marketing, zawsze musi wyróżniać się na tle innych działań na podstawie określonej strategii marketingowej. To, że żyjemy w rzeczywistości mobilnej, staje się coraz bardziej jasne, dla wielu osób.

Nowi klienci pożądani

Chodzi tu przede wszystkim o znalezienie nowych klientów, którzy byliby zainteresowani danym produktem. Niestety zainteresowania nie da się uzyskać bez reklamy, dlatego osoby odpowiedzialne za przygotowanie marketingu, muszą przygotować odpowiednią kampanię, która będzie w stanie zainteresować poszczególną grupę docelową. Oczywiście przekaz reklamy w sieci, wydaje się oczywisty, ponieważ tego typu komunikat trafia do ogromnej ilości ludzi, a niektórzy po obejrzeniu takiego przekazu, stają się automatycznie klientami.

Oczywiście dobrze przeprowadzona akcja nie opiera się tylko na reklamie kontekstowej, ale w niektórych przypadkach jest bardziej złożona, a nawet ukryta. Dobrą formą przekazu ukrytego wydają się aplikacje. Większość z nich jest pisana tylko w jednym celu, aby poprawić wyniki sprzedaży, a jednocześnie zademonstrować możliwości, jakie niesie ze sobą reklama w sieci. Oczywiście nad kontrolą takiej reklamy czuwa sztab ludzi, którzy mają odpowiednie wykształcenie oraz umiejętności.

Technika e-marketingu

W reklamie trzeba stosować techniki socjalne, ponieważ tylko w taki sposób, odbiór reklamy jest właściwy dla samego odbiorcy. Sztuczki socjotechniczne, odgrywają główną rolę z tego względu, ponieważ tylko tak można ułożyć reklamę w taki sposób, aby znaleźć chętnych odbiorców. Jak więc widzimy, reklama rządzi się własnymi prawami. Nie w każdym wypadku odbiorca główny jest określony, ponieważ reklama może dotyczyć wielu różnych grup społecznych. Oczywiście z tego typu reklamy zbiorczej korzystają głównie firmy i przedsiębiorstwa, dlatego e-marketing w wydaniu tradycyjnym lub mobilnym, jest tak wysoce pożądany. Na pewno nigdy nie zniknie zainteresowanie na podobne usługi, ponieważ reklama to podstawowe narzędzie w rękach osób, które chcą sprzedać konkretny produkt.

Reklama szansą na zaistnienie

Bez odpowiedniej akcji reklamowej, nie można zaistnieć na rynku, dlatego e-marketing jest równie ważny co sprzedaż tradycyjna. Smart marketing to połączenie wizji zwykłej reklamy z kampanią promocyjna prowadzoną w telefonach. Oczywiście, zanim stworzy się konkretną aplikację reklamową, może minąć trochę czasu, dlatego tego typu kampanie trwają zwykle dłużej niż pół roku, ponieważ w tym czasie, reklama może dotrzeć do milionów osób na świecie. Aplikacja bywa bardzo pomocna, zwłaszcza jeśli posiada dodatkowe rozwiązania, zaimplementowane bezpośrednio w jej kod źródłowy. To bardzo dobra opcja, zwłaszcza jeśli w ten sposób promujemy sieć spożywczą czy też inną branżę handlową, która korzysta z takich możliwości.

Ewa Kamińska

Ewa Kamińska

Ekspertka ds. e-marketingu z bogatym doświadczeniem w strategiach digitalowych. Autorka licznych publikacji na temat efektywnego wykorzystania narzędzi marketingowych w internecie. Wolny czas spędza na zgłębianiu tajników UX/UI designu.

Artykuły: 124

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *