Automatyzacja w programie lojalnościowym. Co system lojalnościowy zrobi za Ciebie?

Automatyzacja usprawnia obsługę programu lojalnościowego. Sprawia, że czas potrzebny na zarządzanie programem skraca się wielokrotnie. Ponadto możliwe jest dostosowanie komunikatów i działań marketingowych do preferencji konkretnego uczestnika programu. Nowoczesny system lojalnościowy pozwala m.in. na segmentację klientów, a także integrację z innymi systemami firmowymi. Bardzo wiele czynności jest w stanie wykonać za Ciebie, co powoduje, że program lojalnościowy jest nie tylko efektywniejszy, ale również zdecydowanie łatwiejszy w zarządzaniu.

Naliczanie punktów przez system lojalnościowy

Podstawą większości programów lojalnościowych jest przyznawanie ich uczestnikom punktów za wykonanie konkretnych akcji – zakup, polecenie, rozwiązanie quizu lub udział w konkursie. Wyobraź sobie, że masz 2000 uczestników programu lojalnościowego, którzy regularnie robią zakupy w Twoim sklepie i za każde z nich otrzymują punkty. Bez automatyzacji systemu lojalnościowego musiałbyś przyznawać je ręcznie. Skutkuje to nie tylko nieustanną kontrolą każdego kroku klienta, ale może powodować opóźnienia w naliczaniu punktów, nie są one przyznawane od razu po wykonaniu przez niego działania.

W zautomatyzowanym systemie lojalnościowym cały ten proces przebiega sprawnie. Od razu po wykonanej przez uczestnika programu akcji, bez ingerencji osoby odpowiedzialnej za jego obsługę przyznawane są mu punkty. Jego stan punktowy natychmiast się zmienia, co może zobaczyć w aplikacji. Nie ma więc konieczności angażowania pracownika do bieżącego uzupełniania stanów punktowych klientów.

Automatyczne przyznawanie nagród przez system lojalnościowy

Podobnie wygląda sytuacja z przyznawaniem nagród. Kiedy tylko przysługują one uczestnikowi programu, system lojalnościowy natychmiast mu ją przyznaje i taka informacja pojawia się zarówno w panelu do obsługi programu, jak również w aplikacji mobilnej, z której uczestnicy korzystają. Dotyczy to zarówno nagród za zebrane punkty, jak też mniejszych upominków np. z okazji urodzin, za rozwiązanie quizu czy wypełnienie ankiety.

Jeśli nagrody mają postać elektroniczną, to uczestnik od razu może je odebrać i wykorzystać. Nie musi czekać na zatwierdzenie i akceptację przez osobę obsługującą program lojalnościowy.

Program lojalnościowy z wysyłką spersonalizowanych komunikatów

Automatyzacja sprzyja również sprawnej komunikacji z klientem. Programy lojalnościowe nie tylko mają na celu zwiększenie sprzedaży, ale również poprawę relacji z klientami i pozyskanie ich lojalności. Aby tak się stało, należy zapewnić im poczucie wyjątkowości, w czym pomagają spersonalizowane komunikaty. Ich wysyłka nie musi być długim i żmudnym procesem, polegającym na tworzeniu dla każdego uczestnika osobnej treści, a następnie jej wysyłce w odpowiednim momencie i czasie, np. z propozycją specjalnie dla niego przygotowanej oferty.

System lojalnościowy może to robić za Ciebie. Wystarczy wcześniej stworzyć szablony wiadomości, które będą automatycznie uzupełniane i wysyłane do uczestnika we właściwym momencie, np. po przyznaniu mu kolejnych punktów i nagrody, po dłuższej przerwie w aktywności z przypomnieniem o ofercie zgodnej z jego preferencjami lub po zakupach z propozycją konkretnych, specjalnie dla niego przygotowanych produktów.

Cenne dane o klientach zapisywane w systemie lojalnościowym

Automatyzacja w programach lojalnościowych sprzyja również lepszemu poznaniu preferencji i zachowań klienta. System lojalnościowy może zbierać i magazynować dane o uczestnikach programu, jak np. ich płeć, wiek, miejsce zamieszkania, ale i najczęściej wybierane produkty, wartości koszyków oraz częstotliwość zakupów. System lojalnościowy wykonuje te czynności automatycznie, tak dzieje się np. w systemie Loyalty Starter. Zebrane dane wykorzystywane są następnie do tworzenia scenariuszy biznesowych, personalizowanych komunikatów, a także ofert dla konkretnych klientów. Ponadto dla Ciebie dostęp do takich danych oznacza możliwość modyfikacji programu lojalnościowego tak, aby był jeszcze lepiej dopasowany do preferencji i nawyków jego uczestników.

Dzięki automatyzacji nowoczesne programy lojalnościowe angażują w mniejszym stopniu zasoby ludzkie i finansowe firmy. Zarządzanie nimi jest łatwiejsze, bardziej intuicyjne, ale również sprawniejsze. Automatyzacja wykorzystywana jest na wielu płaszczyznach – angażowania uczestników, komunikacji z nimi czy po prostu ich bieżącej obsługi. To przykład, jak bardzo technologia wspiera działania marketingowe i jak bardzo pomaga je zoptymalizować.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij