Aktualne trendy w social mediach- przegląd

Social media oraz marketing internetowy już na dobre zawładnęły sercami firm oraz przedsiębiorców. To właśnie w internecie toczy się największa batalia o klienta. Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin to tylko część portali, które pomagają skontaktować się z potencjalnymi odbiorcami oraz ułatwiają nawiązanie z nimi kontaktu.

Jakie są aktualne trendy w social mediach? Jak działać aby przyciągnąć i zatrzymać potencjalnego odbiorcę? Przyjrzyjmy się im trendom, które zdominują internetowy marketing, a specjalistą do spraw marketingu, dadzą ogromne pole do popisu oraz działania.

Relacje live

Relacje live oferuje już kilka internetowych aplikacji. Instagram, Snapchat czy Facebook daje możliwość swoim użytkownikom relacjonowania swojego dnia na żywo oraz obserwowania, kto zdecydował się na oglądanie ich relacji.

To coś pokroju telewizji na żywo, ułatwione zadanie mają profesjonalne firmy, który mogą prowadzić relacje z udziałem różnych specjalistów, co z pewnością przyniesie większe korzyści oraz zachęci większą ilość odbiorców do oglądania relacji. 

Snapchat

Aktualnie aplikacja Snapchat jest najbardziej prężnie rozwijającą się platformą tego roku. Na czym polega jej fenomen? Głównie chodzi o magię zdjęć, które możemy obejrzeć tylko przez określoną ilość czasu i nie możemy odtworzyć ich ponownie.

Jeśli spróbujemy zapisać wrzucony przez znajomego film albo zdjęcie, zostanie on o tym powiadomiony przez aplikację. Dużą popularność wzbudziły również interaktywne filtry, które ruszają się po nałożeniu na nasze zdjęcia. Zostały one nawet wykorzystane w kilku kampaniach reklamowych.

Boty

Boty mają za zadanie imitować ludzkie czynności, dzięki botom możesz sprawdzić pogodę, zamówić pizzę czy tez sprawdzić najnowsze wiadomości. Facebook oraz jego twór Messanger coraz bardziej wykorzystują ich umiejętności.

Duża część obsługi klienta zostaje przejęta i przeprowadzona przez inteligentne boty, które mają za zadanie udzielać użytkownikom odpowiedzi na pytania oraz rozwiewać ich wątpliwości dotyczące na przykład produktów, które oferuje dany sklep bądź platforma. Boty to przyszłość i mają dużą szansę zautomatyzować dużą część obsługi klienta oraz zastąpić żywych pracowników. 

Wirtualna rzeczywistość

Facebook zainteresowany jest kwestią wirtualnej rzeczywistości. Przeprowadzone zostają testy nad możliwością zastosowania efektów rozszerzonej rzeczywistości na Facebooku. Warto się temu bliżej przyjrzeć!

E-commerce w social mediach

Prym wiedzie tutaj Pinterest, który planuje wprowadzenie przycisku Kup teraz do swoich zdjęć. Przewidywane jest, że w jego ślady pójdzie większość portali, ponieważ szybkie zakupy bez konieczności opuszczania witryny portalu brzmią niezwykle zachęcająco.

Twitter

Również popularny portal do wymieniania krótkich i treściwych wiadomości wprowadził pewne zmiany! Zainwestowano w lepszą i skuteczniejszą obsługę klienta oraz walkę z brakiem tolerancji.

Posty naznaczone rasizmem czy ksenofobią będą zwalczane oraz usuwane. Coraz więcej firm zaczyna prowadzić biznesowego Twittera, ponieważ jest to najłatwiejszy sposób i najskuteczniejsza platforma w szybkim docieraniu do odbiorcy. 
 
Dlaczego warto śledzić aktualne trendy w social mediach i marketingu internetowym? Szczególnie zainteresować powinny one ludzi zajmujących się marketingiem oraz przedsiębiorstwa, które dopiero co wkraczają na internetowy rynek i pragną się jak najlepiej zareklamować oraz wybić z tłumu innych, podobnych im firm.

Reklama w social mediach najczęściej bywa darmowa, warto zainteresować się tworzeniem skutecznych strategii marketingowych tak, aby szybko i na długo zagościć na internetowym rynku. Świat marketingu internetowego zmienia się w ogromnym tempie, czasem ciężko nadążyć nad pojawiającymi się zmianami.

Mimo to, każdy specjalista do spraw marketingu internetowego i social mediów powinien trzymać rękę na pulsie i używać najnowszych technologii do budowania skutecznej strategii marketingowej i reklamowej dla swojej firmy.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij