Pozycjonowanie strony ciężkim zadaniem

Współczesne produkty biznesowe, zaczynają coraz częściej sięgnąć internetu. Wiele osób zaczynających tego typu działalność, ma w głowie duże zyski, oraz rosnącą popularność usług lub produktów, które mają być tam promowane. Oczywiście posiadanie strony a zarabianie na niej, to dwa całkiem różne tematy.

W internecie chodzi przede wszystkim o pozyskanie jak najwięcej nowych klientów, ponieważ to właśni oni mają być głównymi odbiorcami, treści, jakie się na niej znajdą. Dzisiaj płatne reklamy czy też same wyszukiwarki, nie są w stanie zapewnić nas, że strona będzie odnajdywana przez ludzi. Brak odpowiedniego postępu w ruchu oraz inne problemy wynikające choćby z kosztów utrzymania serwera bardzo często zmuszają, do rezygnacji z takiego sposobu zarabiania.

Firma nie chce płacić za brak efektów

Niewiele firm, chce wydawać pieniądze w próżnie, zwłaszcza jeśli pomimo kampanii reklamowych e-marketing nie daje wystarczających rezultatów. Nikt nie lubi dopłacać do takiego interesu, dlatego wiele osób poddaje się, co czasem jest błędem, ponieważ na pewne efekty czasem trzeba czekać nawet kilka lat.

Jeśli naprawdę chcemy zarobić na stronie, to musi ona znajdować się przynajmniej w pierwszych dwudziestu wynikach wyszukiwania, po wpisaniu określonej frazy. Mało która osoba dojdzie do trzeciej strony, dlatego szansa na rozpoznawalność strony spada o połowę. Jak więc widać nie każdy może na tym dobrze zarobić, ale nie wolno się pod żadnym pozorem zrażać. Trzeba próbować do samego końca, ponieważ tylko w taki sposób można osiągnąć rzeczywisty sukces. Wiele firm chce go osiągnąć za wszelką cenę, przez co takie przedsiębiorca wydają sporo tysięcy złotych, na pozycjonowanie strony.

Nie zawsze pozycjonowanie jest skuteczne

Jak się okazuje, nawet eksperci do spraw SEO, nie są czasem w stanie zrobić cokolwiek ze stroną.

Pomimo próby rozruchu, witryna nadal świeci pustkami, a pieniądze i tak lecą do osób zajmujących się pozycjonowaniem. Profesjonaliści na pewno mają wiedzę, ale mimo wszystko nie wiedzą wszystkiego, a czasem strony posiadające słabą oprawę graficzną nie są w stanie być rozpoznawalne, ponieważ w ten sposób zniechęca to do odwiedzin takiej witryny. Trzeba pamiętać, że nie każda firma osiągnie kluczową pozycję w internecie, dlatego, nawet jeśli ktoś wyda 50.000 złotych na samo pozycjonowanie przez okres 6 lat, nie ma żadnych gwarancji, że taka inwestycja faktycznie się zwróci. Jeśli sprzedaż znajduje się na poziomie zerowym, to nawet pozycjonowanie nie zmieni tego faktu rzeczy.

Mądra decyzja wiele zmieni

W internecie, jest się rozpoznawalnym, albo nie i nie można ot tak po prostu odwrócić tych proporcji.
Czasem problem leży nie po stronie osób zajmujących się pozycjonowaniem i innymi działaniami, a bardziej po stronie osoby, która tworzyła stronę. W takich przypadkach należy dokonać szybkich zmian i zrobić to na własną rękę, ponieważ w ten sposób można sprawić, że ruch na stronie poprawi się, zwłaszcza jeśli strona stanie się bardziej przystępna dla odwiedzającego użytkownika.

Na pewno nie warto trwać, przy jednym modelu biznesowym, jeśli widzimy, że pomimo wielu chęci, nie przynosi to żadnych korzyści. Czasem trzeba zmienić tok myślenia i przekształcić stronę w coś zupełnie innego, ponieważ taka metamorfoza, może się okazać bardzo kluczowa, dla istnienia całej strony. Nie warto trzymać się jednego schematu, zwłaszcza jeśli statystyki wyraźnie pokazują, że faktycznie nasze postępowanie, nie wnosi korzyści, tylko generuje same straty, zawsze można odwrócić ten proces, na własną korzyść.

Ewa Kamińska

Ewa Kamińska

Ekspertka ds. e-marketingu z bogatym doświadczeniem w strategiach digitalowych. Autorka licznych publikacji na temat efektywnego wykorzystania narzędzi marketingowych w internecie. Wolny czas spędza na zgłębianiu tajników UX/UI designu.

Artykuły: 124

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *